Nikada se ne plašimo da se pozabavimo velikim problemima. Istražujemo najveće rivalstvo igre patika: Swoosh protiv Tri pruge. Zašto je jedan bolji od drugog? Koji od njih izlazi na vrh - kako pokazuje naša ilustracija u teškoj i lakoj kategoriji - u ultimativnoj borbi brendova? 9 razloga zašto je Nike bolji od Adidasa. Ovde pročitajte suprotnu perspektivu: Zašto je Adidas bolji od Nike

Ne može se poreći činjenica da je Adidas u proteklih nekoliko godina povukao puno ispravnih poteza. Ali iako bi vas hajp mogao navesti da poverujete da su Tri pruge preuzele sve - i preskočile Jumpmana kako neki mogu tvrditi - sa sedištem u Portlandu, Swoosh je i dalje najvrednija sportska marka na planeti. A takođe možete tvrditi da je to i dalje svetska marka patika broj jedan - koja poseduje 95% američkog tržišta košarkaške obuće prema Forbesu - i da će nastaviti da vodi u budućnosti. Evo 9 razloga zbog kojih Nike (i dalje) vlada.

NIKE

1. Nike ima najdinamičniji logotip na planeti. Iako ga je tada dizajnirala tadašnja studentkinja Carolin Davidson za nekoliko dolara, Swoosh je jedan od najboljih logotipa svih vremena. Jednostavan je, izgleda odlično na patikama ili bilo čemu drugom i istovremeno sugeriše aktivnost, uzbuđenje i pobedu - savršeno za sportski brend.

Nike Bill Bowerman

2. Nike je počeo sa trčanjem. Nema svrhe negirati da je igra patika polako preusmerila fokus na trčanje, čak i u SAD-u. I bez obzira na svu tu Jordan halabuku, Nike je započeo kao trkačka kompanija - i to ne samo za atletsku stazu. Suosnivač Bill Bowerman prepoznao je potencijal „džoginga“ početkom ‘60 -ih i objavio knjigu sa tim naslovom 1966. Njegove ideje dovele su do stvaranja patike za trčanje koja bi na kraju nazvana „Cortez“ 1968. godine.

Nike Air Jordan 1

3. Nike ima Jordana. Uprkos korenima trčanja, Nike je sinonim za košarku - a košarka je donekle i Jordan. Zajedno su činili kamen temeljac za uspon globalne kulture patika. Iako je Adidas deceniju pre toga imao uspešne košarkaške patike, njegova Airness je popularizovala patike kao modni i stilski predmet. Air Jordan 1 takođe je dizajnirao Peter Moore, skoro deceniju pre nego što je isti Peter Moore dizajnirao „logotip sa tri šipke“ koji je sada sinonim za adidas opremu.

NIKE Mag
4. Nike "Bact to the Future". Legendarne patike na samovezivanje bile su samo koncept dugi niz godina, sve dok na kraju nisu postale stvarnost 2016. Patike su na aukciji prodate u dobrotvorne svrhe i sada su najvredinji par koji se pojavio na tržištu preprodaje. Ovo je bio epski marketinški trik Nike-a koji je trajao više od 20 godina.

Nike Basketball

5. Nike je košarka. Toliko je jednostavno, Nike ima ugovore sa najboljim košarkašima svih vremena počev od Michela Jordana, Kobe Bryanta, LeBrona Jemesa, Kevin Duranta, Chris Paula... Dovoljna je činjenica da Nike u području košarke u USA zauzima 95%. 

NIKE Collab

6. Nike poseduje kolaboracije. Još jedno područje u kojem Nike definitivno ima prednost je kada je reč o saradnji. Sarađivali su sa skoro svim velikim imenima pod suncem, i skoro svi su postigli ogroman uspeh. Supreme, Off-White, Kendrick Lamar, Eminem i VLONE da nabrojimo samo neke. Neka od njih postala su verovatno najpoželjnija izdanja poslednjih godina i preprodaju se za sulude cifre novca.

NIKE Air Force

7. Nike Air Force 1.
 Prava ikona i potpuno bela patika simbolizuje beskrajnu težnju hip-hopa  da ostane "fresh", ali prošlost iza modela obavijena je tajnom. Bele Air Force 1 Low su najprodavanijia patike svih vremena. Samo 2005. godine prodato je preko 12 miliona primeraka. Forsice imaju istoriju sa vrlo malo marketinga. Prvi put su se pojavile u prodavnicama 1982. godine. Dokumetarac o ovom modelu pogledajte ovde.

NIKE dizajner

8. Nike dizajneri. Kada je reč o dizajnerima obuće, ne možemo da se setimo nikog poznatijeg i relevantnijeg od legendarnog Tinker Hatfielda. Radio je za Nike na onome što izgleda zauvek i stoji iza nekih od najpoznatijih silueta svih vremena. Air Max 1, Air Jordan III i noviji Nike Hiperadapt bili su proizvodi njegovog napornog rada. Sada je postigao bogoliki status u svetu patika i teško da će ga neko prestići u skorije vreme. 

NIKE reklame

9. Nike marketing. Nike je poznat po ogromnim marketinškim kampanjama, često brendiranim upečatljivim vizuelnim prikazima. Jedna od najzapaženijih karakteristika ovih reklama je tradicionalni podebljani font koji se i danas koristi. Nike je takođe veliki ljubitelj slogana, među kojima je jedan od najpoznatijih „Just Do It“. Kad bi samo čuli tu frazu, gotovo sam siguran da biste odmah pomislili na Nike. Brendu takođe nisu strane kontroverze - pre nekoliko godina reklamirali su Sock Dart sa plakatom na kojem je stajala fraza „Rock Out With Your Sock Out“, što je izazvalo priličnu pažnju medija kao što možete da zamislite.

Ovo je naših 9 razloga zašto je Nike bolji od Adidasa - slažete li se? Sviđa vam se priča? Ovde pročitajte suprotnu perspektivu: Zašto je Adidas bolji od Nike.

Podeli sa prijateljima