Kompanija za sportsku odeću tvrdila je da je motiv modne etikete previše sličan njenom zaštitnom znaku sa tri trake.



Adidas je izgubio sudski spor protiv dizajnera Toma Brauna, nakon što je kompanija za sportsku odeću rekla da je korišćenje četiri pruge u njegovom dizajnu previše blizu logou sa tri trake.

Porota u Njujorku u četvrtak je odbacila optužbu. Da su uspeli, Adidas bi tražio 867.225 dolara kao potencijalne naknade za licenciranje i više od 7 miliona dolara koji bi predstavljali profit za koji Adidas veruje da bi Braun napravio korišćenjem pruga.

Adidasove tri pruge datiraju iz 1952. godine, kada je njegov osnivač Adi Dassler kupio brend od finske sportske kompanije Karhu za dve boce viskija. Sada je to motiv koji brend koristi na svemu, od patika do trenerki. Braunove četiri pruge su korišćene oko ivice čarape ili na ruci sakoa. Braun je prisustvovao sudskom postupku u šortsu, pokazujući čarape sa četiri pruge.



Advokati dizajnera sugerisali su da je Adidas pristupačan sportski brend koji nose ljudi širom sveta, dok je Thom Brovne vrhunska modna kompanija sa kolekcijama na modnoj pisti i klijentelom slavnih. Razlika u ceni je svakako velika. Thom Brovne kardigan sa četiri pruge košta 1.300 dolara, dok je Adidas majica sa tri pruge dostupna za 36 dolara. Braunov tim je tvrdio da su pruge dizajn koji koriste mnogi brendovi. „Adidas ne poseduje pruge“, rekao je advokat dizajnera.

Adidas je prvobitno pokrenuo pravni postupak protiv Brauna 2021. U saopštenju Adidas je rekao da je razočaran, ali da će „nastaviti da budno sprovodi intelektualnu svojinu, uključujući podnošenje svih odgovarajućih žalbi“.

Braunove četiri pruge datiraju iz 2007. godine, kada je Adidas rekao da je jakna sa tri pruge preblizu njegovom dizajnu. Dizajner je modifikovao svoj rad kao odgovor.

Portparol Brauna rekao je da je brend zadovoljan rezultatom. „Radujemo se što ćemo nastaviti da dizajniramo i pružamo kreativne proizvode koji su postali zaštitni znak oznake Thom Brovne“, rekli su.

Dizajner se nadao da će njegova pobeda inspirisati druge nezavisne brendove kada budu suočeni sa pretnjama velikih kompanija. „Bilo je važno boriti se i ispričati svoju priču“, rekao je za Asošijeted pres.

Kompletnu ponudu adidas patika pogledaj ovde. 

Izvor: The Guardian

Podeli sa prijateljima